mandag 15. september 2008

forvirra nok!

Jeg sitter nå å leser debattinnlegg på dagbladet.no om følgende sak: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/15/546925.html
Tidsbegrepet f.Kr er i de nye lærebøkene til faget "LRE" (Religion, livssyn og etikk) endret til før og etter vanlig tidsregning. Denne debatten kan diskuteres lenge, og jeg selv synes ingenting om fjerningen av kristendom i skolen. Dette er mine meninger, og de står jeg for. Samtidig som jeg respekterer andre sine meninger. Jeg kalle ikke andre religoner oppspinn eller eventyr. Etter min mening er det respektløst, og det er vel heler slike ting man skal være forsiktig med om man vil ha en verden der man kan leve med hverandre.
Man skulle tro det også gjaldt oss her. Men neida. Debattinnleggene har linje på linje av ateister som roper og skriker for en nøytralisert skole som skal lære oss å ta vare på andres religiøse syn. Og for å få fram sitt poeng refererer de fleste til kristendommen som oppspinn, fantasier, fabler og eventyr, og slenger gjerne i litt "de gode kristne verdier finnes ikke siden de fleste andre religioner også har de samme" og "tenk på hva korstogene gjorde mot folk!"
Roper og bærer seg når noen tilbakeviser påstander med "Ikke tving på med dine verdier og syn "lille venn""
Jeg forstår ikke logikken! kan noen forklare meg?

Ingen kommentarer: