mandag 1. september 2008

amazing!

Da var det høst igjen!

Utrolig hvor fort et år kan gå, og dermed en sommer! Jobb, jobb, jobb hele "feiren"! Heldigvis fikset jeg og en venninne en avtale om å få gjort sånne småting man ikke gjør til vanlig, og bestemte oss for å en gang iblandt oppleve Tromsø som turister. Kamera (selv om det viste seg at begge er EKSTREMT uefrarne turiste og glemte at man helst bør ha strøm på kamera, så var det med!) og entusiasme er alt som skal til for å ha det gøy. Dog ble ikke alle planer gjennomført(er du kla over hvor dyrt hvalsafari er? og uansett så tar det for lang tid til at folk med jobb kan være med, urettferdig!)
Jeg har sett dinosauren på museet, laget et virtuelt smykke, krasjet minst 3 virtuelle båter(en av de var ekte, men allerede kjørt langt på land), sett en lang dokumentar om Roald Amundsen med Kåre Conradi, vært litt under gjennomsnittlig edru midt på dagen på et museum, dratt på tur med fjellheisen for å drikke øl, tatt en hel mengde bilder som egentlig ikke er noe som man vil vise frem, og noen man vil vise alle(de dagene batteriet var sammarbeidsvillig) og i det hele tatt fått mange nye erfaringer!

Nå er jeg tilbake på skolen, arkeologi er det nye faget, og jeg er meget fornøyd med valget allerede! Det var en spontan avgjørelse etter å ha sett gjennom restplasslista. Det er et fag jeg har interessert meg for siden barnehagen da jeg var overbevist over å ha funnet et dinosaurbein et stykke unna sandkassa. vi gravde flere dager før noen var frekk nok til å knuse drømmen vår og si at det var et saubein... umulig! hva gjorde det i en barnehage?!

Sommeren tok ikke helt slutt for min del før denne helga da jeg fikk med meg festival, Døgnvill, og det var, tilgi med for tørre vitser, VILLT!
Fantastiske konserter fra Knutsen og Ludvigsen, Ida Maria, Limahl(ja, faktisk!), Travis, Halvdan Sivertsen og SEX PISTOLS! (det var iallefall disse jeg merket meg, trekkplastrene for min del var først- og sistnevnte, og de leverte så det suste!)

Så nå har barndomsheltene Knutsen og Ludvigsen vinket til meg (var litt over gjennomsnittlig entusiastisk og kunne mer tekster enn man burde i min alder) og jeg har sett gammel punker baller(sittende fast(på et vis, laaangt nede) på Johnny Rotten) og har i det hele og det store koset meg gløgg ihjel! AMAZING!

Ingen kommentarer: